22.11.08

moving back to Kellari


as my life style changed, it has been a bit difficult to travel to my studio in the countryside.
i loved to be there and i enjoied being there. but it is time to move on.
today, i and V were there to clean up and bring my belongings out from there.
V said "this's so nice place!!" yes, i know, it is a wonderful place!
it is indeed pity to leave off from here.
only distance was not suitable for me, now.
i said many good byes and thanks to the building when we drove off there.
it was a special place with many many memories.
my working place is now back in "kellari" where i used to do my glass works.
a year ago, it was not too fun to work alone at Kellari.
but now my situation is so much different from then. so i am not feeling bitter about coming back here.
more like feeling positive about this change.
new change and new start for me.

2 comments:

Anonymous said...

そちらはもう雪景色なんですね。
もう何年も雪を見ていないので、真っ白な風景を本当に綺麗だなと思いました。

外観も内側も、とてもいい雰囲気のスタジオでしたね。
私たちのような職業の人には特に、時々環境を変えるということが必要なのかも知れません。
私もどこか別の国に行きたくなりました。最近創作意欲がわかなくて・・・

また新しい作品がアップされるのを楽しみにしています。

mika said...

以前、どこかで、人間には定住向きな人と、移動を繰り返す事が向いている人といる。というのを聞いたことがあります。
定住したいと私は常に思っているのですが、どうやら私は後者の方。
一つの国にとどまって、一つのところに住みたいとは思っているのですが、この過去10年、3年に1度は国を移動し、数年、に1度は住居を変えている。

移動するたびに、何か区切りがついて、新しい出発がいつもあるので、今回も、良い出発だと感じます。

新作を考えていますが、材料が見つからない! 根気よく、探して、新しい物を作る予定。